ترجمه مقالات ISI

دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI با ترجمه فارسی

ترجمه مقالات ISI

دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI با ترجمه فارسی

مقالات انگلیسی رایگان ISI همراه با ترجمه فارسی به صورت آماده

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تازه ترین مقاله های لاتین ISI رشته آمار ترجمه شده به فارسی

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI آمار - کلیک کنید

دانود مقالات ترجمه شده رشته آمار - کلیک کنید


رشته آمار

آمار (در ایران) یا احصائیه (در افغانستان) دانشی است که به مطالعهٔ گردآوری، تحلیل، تفسیر، ارائه و سازماندهی داده‌ها می‌پردازد. آمار را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهٔ دانشهای تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل دادههای تجربی (حاصل از اندازه‌گیری و آزمایش) دانست. زمینه‌های محاسباتی و رایانه‌ای جدیدتری همچون یادگیری ماشینی، و کاوش‌های ماشینی در داده‌ها، در واقع، امتداد و گسترش دانش گسترده و کهن از آمار به عهد محاسبات نو و دوران اعمال شیوه‌های ماشینی در همه‌جا می‌باشد. علم آمار، علم فن فراهم کردن داده‌های کمّی و تحلیل آن‌ها به منظور به دست آورن نتایجی که اگرچه احتمالی است، اما در خور اعتماد است.

در صورتی که شاخه‌ای علمی مد نظر نباشد، معنای آن، داده‌هایی به‌شکل ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی است که با استفاده از علم آمار می‌توان با آن‌ها رفتار کرد و عملیات ذکر شده در بالا را بر آن‌ها انجام داد. بیشتر مردم با کلمه آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می‌رود آشنا هستند؛ ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی مورد بحث آمار نیست. آمار عمدتاً با وضعیتهایی سر و کار دارد که در آن‌ها وقوع یک پیشامد به‌طور حتمی قابل پیش‌بینی نیست. اسنتاجهای آماری غالباً غیر حتمی اند، زیرا مبتنی بر اطلاعات ناکاملی هستند. در طول چندین دهه آمار فقط با بیان اطلاعات و مقادیر عددی دربارهٔ اقتصاد، جمعیت‌شناسی و اوضاع سیاسی حاکم در یک کشور سر و کار داشت. حتی امروز بسیاری از نشریات و گزارشهای دولتی که توده‌ای از آمار و ارقام را دربردارند معنی اولیه کلمه آمار را در ذهن زنده می‌کنند. اکثر افراد معمولی هنوز این تصویر غلط را دربارهٔ آمار دارند که آن را منحصر به ستونهای عددی سرگیجه آور و گاهی یک سری شکلهای مبهوت‌کننده می‌دانند؛ بنابراین، یادآوری این نکته ضروری است که نظریه و روش‌های جدید آماری از حد ساختن جدولهای اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته‌اند. آمار به عنوان یک موضوع علمی، امروزه شامل مفاهیم و روشهایی است که در تمام پژوهشهایی که مستلزم جمع‌آوری داده‌ها به وسیله یک فرایند آزمایش و مشاهده و انجام استنباط و نتیجه‌گیری به وسیله تجزیه و تحلیل این داده‌ها هستند اهمیت بسیار دارند.


دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI آمار - کلیک کنید

دانود مقالات ترجمه شده رشته آمار - کلیک کنید


Statistics 

Statistics is a branch of mathematics dealing with the collection, classification, analysis, interpretation of numerical facts, for drawing inferences on the basis of their quantifiable likelihood (probability) of data. In applying statistics to, for example, a scientific, industrial, or social problem, it is conventional to begin with a statistical population or a statistical model process to be studied. Populations can be diverse topics such as "all people living in a country" or "every atom composing a crystal". Statistics deals with all aspects of data including the planning of data collection in terms of the design of surveys and experiments. See glossary of probability and statistics.

When census data cannot be collected, statisticians collect data by developing specific experiment designs and survey samples. Representative sampling assures that inferences and conclusions can reasonably extend from the sample to the population as a whole. An experimental study involves taking measurements of the system under study, manipulating the system, and then taking additional measurements using the same procedure to determine if the manipulation has modified the values of the measurements. .In contrast, an observational study does not involve experimental manipulation.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI آمار - کلیک کنید

دانود مقالات ترجمه شده رشته آمار - کلیک کنید

  • ۹۷/۰۲/۱۶
  • tarjome fa

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی